Problemer med Åbning af Office-filer fra Moodle på ChromeBooks
Årsag:
Elever med ChromeBooks oplever, at når de klikker på links til Office-filer (f.eks. Word eller PowerPoint) inde fra Moodle, åbnes der et tomt faneblad i stedet for filen. Dette problem kan ofte tilskrives, at ChromeBook'en mangler en opdatering.
Problem:
Når der klikkes på Office-filer via Moodle på ChromeBooks, vises et tomt faneblad, hvilket forhindrer eleverne i at få adgang til vigtige undervisningsmaterialer.
Løsning:
For at løse dette problem skal ChromeBook'en opdateres. Følg disse trin for at tjekke efter og installere opdateringer manuelt:
- Tænd for din ChromeBook.
- Forbind din ChromeBook til Wi-Fi.
- Vælg tiden nederst til højre på skærmen.
- Vælg "Indstillinger".
- Vælg "Om Chrome OS" nederst i venstre panel.
- Under "Google Chrome OS" kan du se, hvilken version af Chrome-operativsystemet din ChromeBook bruger.
- Vælg "Tjek for opdateringer".
Hvis din ChromeBook finder en softwareopdatering, vil den automatisk begynde at downloade og installere opdateringen. Genstart din ChromeBook efter opdateringen for at sikre, at alle ændringer træder i kraft.
Ved spørgsmål, kontakt ZBC IT på tlf: 41721212 eller mail: support@zbc.dk.
Er du elev, kig på www.it.zbc.dk