Brugere kan pt opleve problemer med at tilgå såkaldte delte postkasser som er oprettet i ResSys som en bruger.
Brugere kan pt opleve problemer med at tilgå såkaldte delte postkasser som er oprettet i ResSys som en bruger.
Brugerne vil opleve at postkasserne står som "Afbrudt" og ikke har opdateret i lang tid. Og det er ikke muligt at oprette forbindelse til dem igen.
Problemet opstår når postkassen tilføjes som en ekstra konto i Outlook - hvor der både indtastes email adresse og password.
Dette er opstået i forbindelse med klargøring til Multi Factor Authentication i Office365 - så vi kan understøtte dette korrekt. Det har betydet at brugerens egne loginoplysninger bliver forsøgt leveret til login-serveren når der bliver forsøgt logget på en ekstra mailbox, og det går ikke.
Så vi arbejder på en work-around. Der reelt betyder at vi skal gå tilbage til den "gamle" måde at tilføje ekstra postkasser.
Dvs man skal give brugerne der skal have "Fuld Kontrol" og "Send Som" rettigheder i ResSys for den enkelte ressource, og så tilføje postkassen i Outlook under Filer -> Kontoindstillinger -> Dobbelt-klik på egen konto -> Flere indstillinger -> Avanceret -> Tilføj.
Dette kan allerede gøres nu, for de postkasser hvor det er kritisk at det kommer til at virke med det samme. Problemet her er bare, at sendte mails, som sendes på vejne af en ressource/delt postkasse på denne måde, havner i brugernes egen sendt post, og ikke i ressourcens.
Så her er vi igang med at lave en tilføjelse til ResSys hvor sådan en ressource kan konverteres til en Delt Postkasse, som er en special postkasse i Office365 der har lidt ekstra funktionaliteter - som bla kan opsamle de mails der sendes på vejne af den. Det er dog lidt omstændigt at konvertere disse postkasser, så det skal automaiseres. Vi kommer med yderligere opdateringer når dette er på plads.